close
متخصص ارتودنسی
مرجع خدمات اينترنتي ایران - مطالب ارسال شده توسط nationalcode
loading...

مرجع خدمات اينترنتي ایران

آخرين اخبار سهام عدالت بيمه كارگران ساختماني زمان واريز يارانه ها

ثبت اعتراض دریافت نکردن سبد کالای حمایتی

مدیر سایت بازدید : 263 دوشنبه 12 آذر 1397 : 11:5 نظرات ()

جانشین رئیس سازمان بهزیستی گفت: افرادی که در مرحله اول، سبد کالا دریافت نکرده و معترض هستند می‌توانند اعتراض خود را از ۲۰ آذرماه به سازمان بهزیستی اعلام کنند.

پهبد پورشبانان در گفتگو با مهر در مورد سایت سازمان بهزیستی برای افرادی که سبد کالا به آنها تعلق نگرفته است، گفت: افرادی که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و اسامی آنها در سامانه موجود است حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند که سبد کالا به آنها اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: همچنین به تازگی نیز ۲۰۰ هزار نفر از پشت نوبتی های سازمان بهزیستی در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد کمتر از ۵۰ هزار نفر آنان فاقد شماره حساب سرپرست خانوار بودند که به آنها اعلام شد و در نهایت کمتر از ۲۰ هزار نفرشان نتوانستند سبد کالا را در این مرحله بگیرند.

جانشین رئیس سازمان بهزیستی در مورد اعتراض سایر افرادی که سبد کالا دریافت نکرده اند، تاکید کرد: سایر افراد جامعه که سبد کالا دریافت نکرده اند و حقوق کمتر از ۳ میلیون تومان می گیرند در صورتیکه به این موضوع اعتراض دارند می توانند با کد پیامکی که بزودی اعلام می کنیم اعتراض خود را اعلام کنند.

پورشبانان با اشاره به اینکه از ۲۰ آذرماه به بعد این افراد می توانند اعتراض خود را اعلام کنند گفت: با ورود به سامانه اجازه تحقیقات محیطی و بانکی راجب خود اظهاری مبنی بر اینکه حقوق کمتر از ۳ میلیون تومان می گیرند به آنها داده می شود و در مدت زمان کمی به اعتراض آنها رسیدگی می شود.

وی گفت: به طور حتم افرادی که صحت درخواستشان تایید شود در دو مرحله باقی مانده از دریافت سبد کالا تا پایان سال، این سبد به آنها اختصاص پیدا می کند.

مرخصی سربازان وظیفه در سال چند روز است؟

مدیر سایت بازدید : 69 دوشنبه 12 آذر 1397 : 10:49 نظرات ()

رئیس اداره سرمایه انسانی سربازی ستادکل نیروهای مسلح توضیحاتی را درباره مرخصی سربازان در حین خدمت ارائه کرد.

سردار موسی کمالی در گفت وگو با ایسنا، درباره مدت مرخصی سربازان در طول سال گفت: بر اساس قانون، مدت مرخصی برای سربازان مجرد سالی ۱۲ روز و برای سربازان متاهل سالی یک ماه است.

وی با بیان اینکه به ازای هر صدکیلومتر فاصله تا محل خدمت نیز یک روز به مرخصی اضافه خواهد شد، گفت: همچنین سربازانی که در مناطق بد آب و هوای درجه دو، درجه سه و درجه چهار خدمت می‌کنند به ترتیب شش، هشت و چهار روز به مدت مرخصیشان اضافه می‌شود.

رییس اداره سرمایه انسانی سربازی ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه سربازان باید از مدت مرخصی خود در سربازی استفاده کنند، اظهارکرد: مرخصی حق تمامی سربازان است و فرماندهان حق ندارند که مانع از استفاده سربازان از حق مرخصی خود شوند و البته در مورد استفاده از آن و روزهای مرخصی باید هماهنگی‌های لازم انجام شود.

کمالی درباره اینکه آیا می‌توان مرخصی‌های معوق را هنگام تسویه از کل مدت سربازی کم کرد، گفت: تنها ۲۰ درصد از مرخصی‌های معوق برای آخر دوره ذخیره می‌شود، بنابراین بهتر است سربازان از مرخصی خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه روزهای تعطیل جزو مرخصی محسوب نمی‌شود گفت: افرادی که اقوام درجه یکشان را در حین خدمت از دست بدهند، ده روز مرخصی اضافه دریافت خواهند کرد.

واريز سبد كالا به حساب كارمندان

مدیر سایت بازدید : 260 یکشنبه 11 آذر 1397 : 17:53 نظرات ()

به گزارش فارس، مطابق ماده (2) دستورالعمل توزیع بسته های حمایتی نیازمندان، سازمان برنامه و بودجه کشور مجاز است برای پرداخت کمک جبرانی به میزان دو میلیون ریال به گروههایی از جمله کارمندان با دریافتی کمتر از ۳میلیون تومان در سقف اعتبار این تصویب‌نامه اقدام نماید:

براین اساس کارکنان رسمی و پیمانی کشوری و لشکری، کارکنان قراردادی و کارکنان شرکتی دستگاه‌های اجرایی که از محل منابع بودجه عمومی، حقوق دریافت می‌کنند و جمع مبلغ مندرج در آخرین حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و همچنین مبلغ ماهیانه قرارداد منعقده برای کارکنان قراردادی و شرکتی، کمتر از 30 میلیون ریال است، از طریق حساب‌های بانکی متصل به حقوق و مزایای کارکنان مشمول این بسته ها را می گیرند.

بنابراین کارمندان دولت از فردا در راستای دستورالعمل پرداخت کمک جبرانی و حمایت غذایی از گروه‌های کم درآمد جامعه، بسته حمایتی می گیرند.

دولت در 27 آبان ماه به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستورالعمل بسته پرداخت کمک جبرانی و حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد جامعه را تصویب کرد.

در نتیجه این بسته از امروز یکشنبه 11 آذر ماه به حساب کارمندان دولت که حقوق کم‌تر از 3 میلیون تومان دارند واریز خواهد شد.

 

شروط توزیع سبد کالا و بسته حمایتی کارمندان به شرح زیر است:

 

1- حقوق زیر 3 میلیون تومان

 

2- داشتن یکی از اشکال قرارداد (رسمی، پیمانی و قراردادی با دولت)

 

3- سرپرست خانوار بودن

 

با این احتساب فقط کارمندانی که سرپرست خانوار باشند بسته حمایتی خواهند گرفت و سایر افراد باید از طریق سرپرست خانوار اقدام کنند. 

كد استعلام کارت سوخت و یارانه کالا با موبايل

مدیر سایت بازدید : 196 چهارشنبه 07 آذر 1397 : 17:40 نظرات ()
در شیوه نوین، باید از طریق مراجعه به سایت دولت همراه و یا کد دستوری #۴* بدون مدارک، هزینه و انتظار، کارت سوخت تهیه شود.
 

وزیر ارتباطات از انتخاب کد دستوری #۴* برای دریافت خدمات دولت همراه و دولت الکترونیک خبر داد.

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به شیوه های مختلف تهیه کارت سوخت در توئیتر نوشت: در تهیه ‎کارت سوخت، انتخاب‌های متعدد برای دارندگان خودرو فراهم است. در شیوه سنتی، حضور در مراکز پلیس+۱۰ و ارائه اصل سند وکپی،اصل کارت خودرو وکپی،اصل کارت ملی وکپی و پرداخت وجه و انتظار دریافت پستی الزامی است.

وزیر ارتباطات افزود: در شیوه نوین، باید از طریق مراجعه به سایت دولت همراه و یا کد دستوری #۴* بدون مدارک، هزینه و انتظار، کارت سوخت تهیه شود.

در این باره امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز اعلام کرد که کد دستوری #۴* به طور انحصاری برای دولت الکترونیک تعریف شده و از این پس تمام خدمات دولتی با همین کد دستوری خواهد بود.

وی گفت: دو خدمت کارت سوخت و استعلام ‎یارانه کالایی به عنوان دوخدمت اصلی دولت از طریق این کد دستوری قابل دریافت است.

مدارك مورد نیاز جهت ثبت نام کارت سوخت مبتنی بر کارت بانکی

مدیر سایت بازدید : 202 دوشنبه 05 آذر 1397 : 17:58 نظرات ()

1 - شماره تلفن همراه به نام مالك وسيله نقليه

2 - كد ملی و تاریخ تولد متقاضی (با ثبت كد ملی و تاریخ تولد ساير اطلاعات شناسنامه‌ای مانند نام و نام خانوادگی، نام پدر و شماره شناسنامه به صورت خودكار نمايش داده می‌شود)

3 - اطلاعات شناسايی وسيله نقليه (شماره هشت رقمی مندرج در ذيل باركد پستی پشت كارت خودرو متقاضی) یا شماره VIN

4 - انتخاب يكی از شماره‌های كارت بانكی متقاضی كه به صورت خودكار در پنجره ثبت اطلاعات اين بخش به نمايش در می‌آيد.

5 - پس از ورود اطلاعات ، پيامی مبنی بر تاييد عمليات ثبت نام به اطلاع متقاضی خواهد رسيد كه تنها به منزله پايان مراحل ثبت نام خواهد بود.

6 - زمان استفاده از کارت بانکی به عنوان کارت سوخت در جایگاه‌های سوخت متعاقبا در اطلاعیه‌های آتی اعلام خواهد شد.

 

نکات قابل توجه:

1 - آن دسته از مالكان كه دارای بيش از يك دستگاه خودرو و موتورسيكلت فاقد كارت سوخت هستند، برای ثبت نام كارت المثنی بايستی مجددا مراحل ثبت نام را به ازای هر دستگاه خودرو يا موتورسيكلت را با یک کارت بانکی دیگر تكرار كنند و یا از اپلیکیشن دولت همراه استفاده نمایند.

2 - آن دسته از مالكان محترم وسايل نقليه كه به هر دليل نتوانند اطلاعات خود را ارسال نمايند و یا تمایلی به ثبت‌نام غیرحضوری ندارند می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر خدمات مشتركين پليس +10 و طبق ضوابط قبلی با ارائه مدارك قانونی لازم نسبت به اعلام و ثبت تقاضای خود براي صدور كارت المثنی سوخت اقدام نمايند.

3 - مالكان خودروهای عمومی و دولتی اعم از سواری، وانت و موتورسيكلت، به منظور دريافت كليه خدمات مربوط به كارت سوخت از جمله درخواست صدور كارت المثنی، می‌بايست همانند گذشته صرفا با مراجعه به دفاتر خدمات مشتركين پليس +10 نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام نمايند.

 

روابط عمومی شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ايران

واريز 175 هزار توماني سود سهام عدالت سال 97 از ابتداي آذرماه

مدیر سایت بازدید : 182 یکشنبه 04 آذر 1397 : 18:40 نظرات ()

در این مرحله به مشمولانی که مددجوی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و یا تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور بوده و از تخفیف 50درصدی برخوردار شده‌اند مبلغ 175 هزار تومان سود سهام پرداخت می‌شود.

سود مالی ۹۶ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت از فردا (۵شنبه) به‌مبلغ ۱۷۵هزار تومان به حساب مددجویان کمیته امداد و یا تحت پوشش سازمان بهزیستی واریز می‌شود.

 

به گزارش تسنیم، سازمان خصوصی‌سازی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در اجرای وظیفه ابلاغی به این سازمان از سوی شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 مبنی بر دریافت سود سهام عدالت از شرکت‌های سرمایه‌‌‌پذیر و واریز آن به حساب مشمولین، همچنین پیرو تأکید مقام محترم ریاست جمهوری و وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی مبنی بر پرداخت به‌موقع و سریع این مبالغ، پرداخت سود مشمولین سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 1396 شرکت‌های سرمایه‌‌پذیر، از فردا پنج‌شنبه (یکم آذرماه) همزمان با ایام هفته وحدت و ولادت پربرکت پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) آغاز می‌شود.

 

در این مرحله به مشمولانی که مددجوی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و یا تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور بوده و از تخفیف 50درصدی برخوردار شده‌اند مبلغ 175 هزار تومان سود سهام پرداخت می‌شود.

 

این مبلغ پرداختی در یک نوبت به حساب بانکی مشمولین که در سامانه سهام عدالت به‌نشانی WWW.samanese.ir اعلام نموده‌اند به‌طور یکجا و به حساب شخصی همان سهامدار واریز خواهد شد.

 

همچنین سود سهام سال 1395 آن دسته از مشمولین که شماره شبای بانکی معتبر خود را با تأخیر به این سازمان اعلام نموده‌اند و همچنین آن دسته از وراث قانونی مشمولان متوفی که ناشی از تقسیم سهام فوت‌شدگان مشمول، واجد شرایط دریافت سود شده‌اند و تقسیم سهام آنان از طریق دفاتر پیشخوان دولت قطعی شده نیز در این مرحله پرداخت می‌شود.

 

در خاتمه اعلام می‌دارد واریز سود سهام عدالت منحصراً به حساب بانکی همان سهامدار صورت می‌گیرد و مشمولین می‌بایستی کاملاً هوشیار باشند که این سازمان از طریق هیچ شخص یا واسطه و افرادی، از هیچ روشی از جمله تماس تلفنی یا ارسال پیامک یا سایر شیوه‌های ارتباطی تحت عناوین نیابت، نمایندگی یا کارگزاری با مشمولین ارتباط برقرار نمی‌نماید و این‌گونه ارتباطات دارای زمینه کلاهبرداری یا سودجویی بوده و مشمولین باید نسبت به این ارتباطات و تماس‌ها حساسیت و آگاهی داشته و از هر گونه در اختیار قرار دادن اطلاعات مالی و بانکی و هویتی خود جداً اجتناب نمایند و در خصوص سهام عدالت صرفاً به اطلاعیه و اخبار رسمی از طریق رسانه ملی و جراید و سامانه سهام عدالت توجه نمایند.

 

لينك دانلود اپليكيشن برنامه خدمات دولت همراه www.mob.gov.ir براي كارت سوخت

مدیر سایت بازدید : 2935 یکشنبه 04 آذر 1397 : 18:9 نظرات ()

ثبت‌نام مالکان خودرو ‌و موتورسیکلت فاقد کارت سوخت از فردا ساعت ۸ به‌صورت الکترونیکی در سامانه خدمات دولت همراه و اپلیکیشن خدمات دولت آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد ثبت نام مالکان خودرو ‌و موتورسیکلت فاقد کارت سوخت از فردا ساعت ۸ به‌صورت الکترونیکی در سامانه خدمات دولت همراه به نشانی www.mob.gov.ir و اپلیکیشن خدمات دولت همراه، با نصب آن در گوشی‌های هوشمند تلفن همراه در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

براي ورود به سامانه خدمات دولت همراه و نصب اپليكيشن اينجا كليك كنيد.

در این اطلاعیه آمده است: ورود به سامانه‌های اینترنتی براساس آخرین رقم شماره سمت راست تلفن همراه مالکان خودرو، انجام و از فردا با شماره ۹ آغاز می‌شود. در هیچ یک از مراحل ثبت نام چه به‌صورت حضوری در دفاتر پلیس +۱۰ و چه به‌صورت اینترنتی، نیازی به ارایه رمزهای کارت‌های بانکی نیست.

بر اساس این گزارش، این شرکت پیش از این، از قطعی شدن بازگشت کارت سوخت خبر داده و ضرب‌الاجل 21 روزه‌ای را از سوم تا 24 آذرماه برای ثبت‌نام کارت سوخت المثنی برای مالکانی که فاقد کارت کارت سوخت هستند تعیین کرده بود.

روش‌های ثبت نام کارت سوخت

به‌طور کلی سه روش را برای ثبت‌نام کارت سوخت المثنی معرفی شده است؛ روش نخست ثبت نام مالکان خودرو یا موتور سیکلت فاقد کارت سوخت با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+۱۰ بود که از شنبه ۳ آذرماه با ارائه مدارک لازم طبق ضوابط جاری آغاز شد.

روش دوم مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی ( www.mob.gov.ir ) و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت‌المثنی و ثبت اطلاعات است که این سامانه از ۵ آذرماه در دسترس عموم قرار می‌گیرد و ثبت اطلاعات در این سامانه رایگان است.

براي ورود به سامانه خدمات دولت همراه و نصب اپليكيشن اينجا كليك كنيد.

روش سوم نیز دریافت و نصب رایگان اپلیکیشن خدمات دولت همراه و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی از فرداست.

نسخه های Android و IOS این اپلیکیشن از چهار منبع قابل دریافت است:
· سامانه خدمات همراه دولت (mob.gov.ir)
· ایران اپس(iranapps.ir)
· کافه بازار (cafebazaar.ir)
· اپ استور (appstore.ir)

بر اساس این گزارش، خودروهای نو شماره، دارای کارت سوخت بوده و کافی است مالکان آن‌ها برای دریافت کارت سوخت خود به دفاتر پست مراجعه کنند.

 

براي ورود به سامانه خدمات دولت همراه و نصب اپليكيشن اينجا كليك كنيد.

زماني بندي ثبت نام كارت سوخت بر اساس رقم سمت راست كد ملي www.mob.gov.ir

مدیر سایت بازدید : 252 یکشنبه 04 آذر 1397 : 18:2 نظرات ()

در خصوص زمان بندی و شرایط ثبت نام کارت سوخت بانکی اطلاعیه مهمی صادر گردیده است که به شرح زیر است:

اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت نام کارت سوخت المثنی:

۱- شماره تلفن همراه به نام مالك وسیله نقلیه

۲- كد ملی و تاریخ تولد متقاضی (با ثبت كد ملی و تاریخ تولد سایر اطلاعات شناسنامه ای مانند نام و نام خانوادگی، نام پدر و شماره شناسنامه به صورت خودكار نمایش داده می شود)

۳-اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه (شماره سریال هشت رقمی کارت وسیله نقلیه مندرج در ذیل باركد پشت كارت وسیله نقلیه متقاضی) یا شماره VIN

۴- انتخاب یكی از شماره‌های ۱۶ رقمی كارت بانكی متقاضی كه به صورت خودكار در پنجره ثبت اطلاعات این بخش به نمایش در می آید. (صرفا شش رقم اول و چهار رقم آخر کارت، به عنوان مثال 603799****2213، نمایش داده می‌شود.) 

۵-پس از ورود اطلاعات ، پیامکی از سرشماره MGOV مبنی بر تایید عملیات ثبت نام به اطلاع متقاضی خواهد رسید كه تنها به منزله پایان مراحل ثبت نام خواهد بود.

۶- نحوه‌ی فعال‌سازی کارت سوخت شما و استفاده‌ی آن در جایگاه‌های سوخت  در اطلاعیه های آتی اعلام خواهد شد.

نکات قابل توجه:

۱-آن دسته از مالكان كه دارای بیش از یك دستگاه خودرو و موتورسیكلت فاقد كارت سوخت هستند، برای ثبت نام كارت المثنی بایستی مجدداً مراحل ثبت نام را به ازای هر دستگاه خودرو یا موتورسیكلت را با یک کارت بانکی دیگر تكرار كنند.

۲- آن دسته از مالكان محترم وسایل نقلیه كه به هر دلیل نتوانند اطلاعات خود را ارسال نمایند و یا تمایلی به ثبت‌نام غیرحضوری ندارند، می توانند با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 و طبق ضوابط قبلی با ارائه مدارك قانونی لازم، نسبت به اعلام و ثبت تقاضای خود برای صدور كارت المثنی سوخت اقدام نمایند.

۳-مالكان خودروهای عمومی و دولتی اعم از سواری، وانت و موتورسیكلت، به منظور دریافت كلیه خدمات مربوط به كارت سوخت از جمله درخواست صدور كارت المثنی، می بایست همانند گذشته صرفاً با مراجعه به دفاتر پلیس +10 نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام نمایند.

۴- درصورت هر گونه مشکل یا دریافت اطلاعات تکمیلی، خواهشمند است که به درگاه mob.gov.ir مراجعه نموده یا با شماره 09627 تماس حاصل فرمایید.


جدول زمانبندی ثبت نام متقاضیان كارت المثنی سوخت بر اساس دو رقم سمت راست شماره تلفن همراه متقاضی:

۵ آذرماه: دو رقم سمت راست = ۹۹

۶ آذرماه: دو رقم سمت راست = ۸۹

۷ آذرماه: آخرین رقم سمت راست = ۹ (دو رقم سمت راست ۰۹ الی ۹۹) 

۸ و ۹ آذرماه: آخرین رقم سمت راست = ۸

۱۰ و ۱۱ آذرماه: آخرین رقم سمت راست = ۷

۱۲ و ۱۳ آذرماه: آخرین رقم سمت راست = ۶

۱۴ و ۱۵ آذرماه: آخرین رقم سمت راست = ۵

۱۶ و ۱۷ آذرماه: آخرین رقم سمت راست = ۴

۱۸ و ۱۹ آذرماه: آخرین رقم سمت راست = ۳

۲۰ و ۲۱ آذرماه: آخرین رقم سمت راست = ۲

۲۲ و ۲۳ آذرماه: آخرین رقم سمت راست = ۱

۲۴ و ۲۵ آذرماه: آخرین رقم سمت راست = ۰

موثرترين شيوه براي ترك سيگار

مدیر سایت بازدید : 82 یکشنبه 04 آذر 1397 : 17:54 نظرات ()

متخصصان کانادایی از بررسی راهکاری موثر برای ترک سیگار خبر دادند. به گزارش ایسنا، متخصصان دانشگاه غرب کانادا به این نتیجه رسیدند که برای مبارزه با سیگار کشیدن می‌توان از نگاه عمومی ناامیدانه نسبت به این عادت ناسالم و محکومیت آن استفاده کرد.

برای بررسی این روش، کارشناسان یک آزمایش آنلاین را با ۱۵۶ فرد سیگاری در آمریکا آغاز کردند. به این افراد بسته‌های سیگار با شعار "مردم اینگونه به سیگاری‌ها نگاه می‌کنند" به همراه عکس‌هایی از مردم نشان داده شد.

در یک مورد عکس‌ها از چهره سه نفر با حالت عادی صورت و در مورد دیگر عکس‌ها از چهره‌هایی بود که انزجار در آنها نمایان بود.

در طول آزمایشات مشخص شد داوطلبانی که بسته های سیگار با عکس‌های افراد منزجر را دیده‌اند، اغلب احساس شرم و گناه می‌کردند و بنا به آمار، انگیزه آنها برای ترک سیگار افزایش یافت.

با این حال، آن دسته از افرادی که برای آنها سیگار کشیدن بخشی از سبک زندگیشان بود، تقریبا به این فشار هیچ واکنشی نشان ندادند.

به گزارش اسپوتنیک، مجله Consumer Affairs در این باره نوشت: پیش‌تر دانشمندان از مزایای غیرمنتظره‌ای در مکان های عمومی برای ممنوعیت سیگار کشیدن خبر داده بودند که کم شدن جذابیت سیگار کشیدن و ترک احتمالی آن جزئی از این مزایا بوده است.

واريز بسته حمايتي به كارمندان دولت

مدیر سایت بازدید : 403 پنجشنبه 01 آذر 1397 : 19:29 نظرات ()

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا هفته آینده مبلغ 200 هزار تومان به حساب کارکنان دولت برای افزایش قدرت خرید و تامین معیشت آنها بدون در نظرگرفتن بُعد خانوار واریز می شود.

به گزارش ایرنا، احمد میدری اظهار داشت: حمایت از کارمندان دولت به شیوه نقدی خواهد بود. البته در کنار حمایت نقدی از کارمندان دولت، سبد کالا هم به آنها تعلق می گیرد.

وی افزود: کارگران صرفاً بسته حمایتی دریافت کرده‌اند که میزان ارزش این بسته حمایتی با توجه به بعد خانوار بوده و به همین دلیل رقم آن از 100 تا 300 هزار تومان است.

معاون امور رفاهی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: کارکنان دولت بدون در نظر گرفتن بعد خانوار آنها رقم 200 هزار تومان برای افزایش قدرت خرید دریافت خواهند کرد که این رقم تا پایان هفته آینده به حساب آنها واریز می شود.

 پس از شروع نوسانات ارزی و جهش قیمت‌ها مقرر شد تا از کارگران و کارمندان برای افزایش قدرت خرید و تامین معیشت حمایت‌های ی نقدی و غیر نقدی صورت بگیرد که در همین راستا در مرحله اول بسته حمایتی برای کارگران در نظر گرفته شد و مرحله دوم اجرای این طرح نیز حمایت نقدی از کارمندان دولت خواهد بود.

منتفی شدن افزایش حقوق کارکنان دولت با وجود افزایش شدید قیمت ها

مدیر سایت بازدید : 104 چهارشنبه 30 آبان 1397 : 16:1 نظرات ()

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در پیش نویس لایحه بودجه 1398 کل کشور دیده شده و بنابراین برای امسال افزایش حقوقی نداریم.

به گزارش ایرنا، «محمدباقر نوبخت» در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، افزود: البته تلاش می شود امسال با بسته های حمایتی دستمزدهای کارکنان و بازنشستگان جبران شود.

وی خاطر نشان کرد که پیش نویس لایحه بودجه 1398 اکنون در دولت در حال بررسی است و به نظر می رسد تا دو هفته آینده نهایی و به مجلس ارسال می شود.

** منابع و مصارف بودجه 98 متفاوت از سال های قبل است
نوبخت اظهار داشت: با توجه به ویژگی های سال 98 که باید خود را برای گذر از دوره تحریم آماده کنیم، منابع و مصارف در بودجه متفاوت از سال های قبل است برای همین کف و سقف هزینه ای را مبنا قرار دادیم.

وی افزود: منابعی که برای بودجه سال 98 تعریف کردیم منابع مطمئنی است.

«در بودجه سال آینده با احتیاط راجع به نفت، مالیات و استفاده از اوراق برنامه ریزی کردیم. البته سال آینده موعد بازپرداخت اوراقی که سال گذشته استفاده کردیم.»

وی گفت: دولت خود را برای شرایط سخت آماده کرده و بودجه ای که به هیات دولت تقدیم شده برای عبور مطمئن از این شرایط سخت است.

** در بودجه سال آینده قیمت نفت کمتر از 70 دلار است
نوبخت درباره تعیین قیمت نفت در بودجه سال آینده نیز گفت: با توجه به پیش بینی دستگاه ها درباره قیمت 70 دلاری نفت در سال 1398 ما نیز بودجه را کمتر از آن در نظر گرفتیم.

وی افزود: اگر با منابع بیش از این میزان مواجه شویم آن قدر مصارف داریم که استفاده کنیم و اگر کمتر از این میزان باشد نیز آمادگی داریم.

رئیس سازمان برنامه وبودجه گفت: اگر کشور خود را با منابع وسیعی آماده کند، بلافاصله مصارف نیز بزرگ می شود

** شورای نگهبان مشکل اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را برطرف کند
رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی نیز گفت: شورای نگهبان اندک مساله ای را که در مورد اصلاح قانون پولشویی وجود دارد برطرف کند، چرا که اینها اصل و مصدر قانون است.

نوبخت افزود: قانون مبارزه با پولشویی مصوب 1386 در مواد 2و 3 هر نوع عوایدی حاصل از کارهای غیرقانونی را پولشویی تعریف کرده و در سه بند توضیح داده که استفاده، اختفا یا تبدیل این پولها از مصادیق پولشویی است.
وی تصریح کرد: این موضوع نه تنها در کشور ما بلکه در تمام دنیا کار خلافی است و در قانون نیز این مورد ذکر شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص اظهارات وزیر خارجه درباره پولشویی در ایران گفت: صحبت های آقای ظریف بسیار سنجیده و مسئولانه بود و هیچ دستگاه و فردی را نیز مسئول این کار را نکردند.

وی تاکید کرد: به جای این منازعت بهترین کار اتحاد است و باید قوا نسبت به چنین پدیده شومی به هم کمک کنیم؛ با توجه به اینکه خودمان مصمم اجرای به چنین قانون محکمی در داخل هستیم، باید به دنیا نیز نشان دهیم.

** احیای کارت سوخت اقدام مناسبی است
رئیس سازمان برنامه وبودجه همچنین در ادامه در خصوص احیای کارت سوخت و انتقادات به این اقدام، گفت: این اقدام نافعی است که آن را انجام می دهیم.

** دولت 39 هزار میلیارد تومان بدهی بانک ها را پرداخت کرد
نوبخت گفت: اقدامی که در دو سال گذشته انجام داد این بود که از مکانیسم تبصره 35 و 36 قانون بودجه استفاده کرد و توانست بیش از 39 هزار میلیارد تومان از بدهی بانک ها را پرداخت کند.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه 20 آبان 97 در گفت و گویی اظهارداشت: پولشویی در کشور یک واقعیت است و هشدار داد که دلیل فضاسازی‌هایی که علیه مصوبه‌های ضدپولشویی می‌شود «منافع اقتصادی» افراد است.

شماره پیامک اطلاع از مشمول بودن دریافت سبد حمایتی

مدیر سایت بازدید : 294 یکشنبه 27 آبان 1397 : 10:27 نظرات ()
با شروع اجرای طرح بستۀ حمایتی دولت نحوه اطلاع از مشمول بودن یا نبودن اعلام شد. پلیس هم دربارۀ کلاه‌برداری‌های احتمالی حین ارسال پیامک هشدار داد و از شهروندان خواست فقط کد ملی را بفرستند نه هیچ اطلاعات دیگری...
 

اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله‌ (فعلا مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و نیز سیاست جبرانی کارکنان دولت (واریز۲۰۰هزارتومان به حساب حقوق) از روز دوشنبه ۲۱ آبان ماه به صورت مرحله ای آغاز شده است.


 مرحله اول این طرح شامل مددجویان و مشمولین کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور است؛ دراین طرح به ازای هر خانوار و بر حسب بعد خانوار از 100 تا 300 هزار تومان، کارت یارانه سرپرست خانوار شارژ خواهد شد. این خانوارها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، اقدام به خرید اقلام متنوع مواد غذایی مورد نیاز خود کنند.
به گزارش عصر ایران، اولین مرحله این طرح از تاریخ دوشنبه 21 آبان ماه 97 عملیاتی شده است.

 کالاهای هدف این طرح شامل مواد غذایی نظیر گوشت، مرغ، برنج، حبوبات، روغن و سایر مواد خوراکی موردنیاز خانوارها‌ست و سرپرستان خانوار با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، می‌توانند اقدام به خرید این کالاها نمایند.

 بر این اساس فهرست فروشگاه های طرف قرارداد طرح عبارتند از: فروشگاه رفاه، فروشگاه اتکا، فروشگاه افق کوروش، فروشگاه هفت، فروشگاه امکان، فروشگاه اسکاد، فروشگاه فرهنگیان، فروشگاه جانبو، تعاونی مصرف محلی، تعاونی روستایی کشور.

در مرحله اول اجرای این طرح از طریق فروشگاه‌های زنجیره ای در سراسر کشور اقدام شده است تا ضمن دسترسی مناسب شهروندان به این شبکه فروشگاهی، کیفیت کالای ارائه شده به مشمولین نیز تضمین شده باشد.

البته به جز مددجویان و مشمولان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی همانطور که وزیر صنعت و معدن و تجارت، در هفته گذشته اعلام کرده بود، این بسته حمایتی مشمول شاغلین و بازنشستگان نیز شد و مبلغ 200هزار تومان به کسانی که حقوق کمتر از 3میلون تومان داشتند واریز می شود.

 سرپرستان خانوار برای اطلاع از این که مشمول دریافت بسته حمایتی کالا می شوند یا نه، می توانند کد ملی خود را به شماره 500499 (سامانه پیامکی بسته حمایتی دولت) بفرستند و پس از چند ساعت پاسخ، دریافت کنند.

هشدار پلیس دربارۀ کلاه‌برداری‌های احتمالی

 در این میان رییس پلیس پیش‌گیری پایتخت نیز دربارۀ سوء استفاده های احتمالی هشدار داد و گفت: شهروندان مراقب احتمال کلاهبرداری هنگام ارسال پیامک برای اطلاع از مشمول بودن بسته حمایتی دولت باشند.

سرهنگ ظهیری از شهروندان خواست برای کسب اطلاع از این که مشمول دریافت بسته حمایتی هستند یا نه، تنها کد ملی خود را به پیامک اعلام شده (۵۰۰۴۹۹) بفرستند و از ارسال هر گونه اطلاعات دیگر از قبیل شماره حساب یا رمز کارت بپرهیزند.

وی هشدار داد: ممکن است کلاهبردارانی در پوشش های مختلف به بهانه ارائه بسته های حمایتی نسبت به اخذ اطلاعات شخصی و مالی شهروندان از طریق تماس های تلفنی ،ارسال پیامک یا مراجعه حضوری اقدام کنند. از این رو شهروندان باید هوشیار باشند و بدانند هر گونه اطلاع رسانی در این خصوص از طریق مراجع رسمی انجام می پذیرد.

صدور کارت مهارت آموزی برای سربازان وظیفه

مدیر سایت بازدید : 70 دوشنبه 21 آبان 1397 : 11:22 نظرات ()

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سپاه، بابیان اینکه توانمند شدن سربازان برای ایجاد اشتغال در دستور کار است، گفت: از این پس کارت مهارت آموزی به سربازان ارائه می‌شود.

به گزارش مهر، سردار داود روشنی شامگاه یک‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب نشریات و رسانه‌ها به میزبانی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان وظیفه سمنان ضمن بیان اینکه این قرارگاه‌ در سپاه، ارتش و ناجا تشکیل‌شده و رسالت آن پیگیری موضوع مهارت‌آموزی سربازان وظیفه است، ابراز داشت: توانمند کردن سربازان برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در قرارگاه‌های مهارت‌آموزی پیگیری می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه سربازان با توجه به علاقه خود ضمن خدمت سربازی در کلاس‌های مهارت‌آموزی نیز حضور خواهند یافت، اضافه کرد: این سربازان بعد از سپری شدن پایان خدمت و گذراندن آزمون در این قرارگاه کارت مهارت دریافت می‌کنند.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سپاه پاسداران هدف از اجرای این طرح را مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه و اشتغال‌زایی برای آن‌ها پس از پایان دوران خدمت عنوان کرد و ابراز داشت: یکی از مشکلات امروز کشور بیکاری جوانان است لذا با توجه به اینکه این موضوع می‌تواند یکی از علت‌های بروز آسیب‌های اجتماعی باشد بنابراین تلاش شد تا بامهارت آموزی بیکاری را در کشور کاهش دهیم.

روشنی در ادامه تصریح کرد: دوران خدمت سربازی فرصت مغتنمی برای یادگیری است، بنابراین نباید از آن غفلت کرد لذا مهارت‌آموزی سربازان در دستور کار قرارگرفت تا بعد از اتمام دوره بتوانند خودشان با ایجاد مراکز کارآفرینی در بهبود وضعیت اشتغال اثرگذار باشند.

طرح حذف خدمت سربازی فازغ التحصیلان حقوق

مدیر سایت بازدید : 80 دوشنبه 21 آبان 1397 : 8:12 نظرات ()

در صورت تصویب طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت، پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت دوره سربازی خود را در واحد معاضدت قضایی محاکم و یا ادارت حقوقی دولتی سپری خواهند کرد.

به گزارش فارس، کمیسیون حقوقی و قضایی طرحی را با عنوان طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت بررسی می کند که 20 اسفندماه 1396 در مجلس با امضاء بیش از 80 نماینده مجلس اعلام وصول شد.

مطابق تبصره 4 ماده یک این طرح، فارغ التحصیلان حقوق می توانند، بدون کارت پایان خدمت وظیفه عمومی در آزمون ورودی وکالت شرکت کنند؛ ولی در صورت قبولی باید دوره خدمت وظیفه عمومی خود را در واحدهای معاضدتی دادگستری و یا ادارات حقوقی نهادهای دولتی و یا عمومی غیردولتی سپری کنند.

شایان ذکر است، حدود 700 هزار دانش آموخته رشته حقوق در کشور وجود دارد که هر سال ظرفیت بسیار محدودی برای پذیرش کانون های وکلای دادگستری تعیین می شود.

تاریخ واریز بسته حمایت غذایی

مدیر سایت بازدید : 148 شنبه 19 آبان 1397 : 13:35 نظرات ()

دولت اولین بسته حمایت غذایی را در آبان به افرادی در فشار بیشتری هستند و جزو افرادی هستند که مشکلات بیشتری دارند، پرداخت می‌کند و این روند در چند نوبت ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس جمهور گفت: دولت اولین بسته حمایت غذایی را در آبان به افرادی در فشار بیشتری هستند و جزو افرادی هستند که مشکلات بیشتری دارند، پرداخت می‌کند و این روند در چند نوبت ادامه پیدا خواهد کرد.

 

به گزارش فارس، حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در پایان نشست با سران قوا گفت: دولت اولین بسته حمایت غذایی را در آبان به افرادی در فشار بیشتری هستند و جزو افرادی هستند که مشکلات بیشتری دارند، پرداخت می‌کند و این روند در چند نوبت ادامه پیدا خواهد کرد.

 

وی افزود: در بودجه سال آینده هم برای حقوق و دستمزد پیش بینی‌هایی خواهیم کرد که مشکلات وارده به مردم را جبران کنیم.

طرح امریه سربازی جوانان روستایی چیست؟

مدیر سایت بازدید : 119 شنبه 19 آبان 1397 : 10:26 نظرات ()

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اخرین وضعیت طرح امریه سربازی جوانان روستایی را تشریح کرد.

وی ادامه داد: مقرر شده که طی این تفاهم‎نامه، برای هر دهستان هشت سرباز که مهارتی در یک زمینه خاص مثلا صنعت یا گردشگری دارند، صادر می‎شود و آن سرباز، دوران خدمت خود را در یک روستا، به آموزش در راستای اشتغال‎زایی و راه‎اندازی کارگاه‎های کوچک مشغول می‌‎شود.

سید ابوالفضل رضوی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به تفاهم نامه مشترک میان ستادکل نیروهای مسلح و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری جهت امریه سربازان وظیفه روستایی تاکید کرد: آمادگی داریم برای اجرای طرح آمایش سرزمینی و اشتغال پایدار روستایی طرح امریه سربازی را اجرایی کنیم بر همین اساس مسئول امور مشمولین امریه را منصوب کردیم تا در این مسیر اقدامات اجرایی بهتری برداشته شود.


هر دهستان، هشت امریه سربازی

وی با اشاره به انتصاب مهرداد پارسا برای پیگیری طرح امریه سربازی جوانان روستایی اضافه کرد: در این طرح سربازانی که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کرده اند در راستای آمایش سرزمینی و ایجاد اشتغال پایدار در روستای زادگاهشان یا روستای خانوادگیشان امریه سربازی دریافت می کنند.

 

وی تاکید کرد: این موضوع به تمامی استان ها ابلاغ شد تا افرادی که این شرایط دارند برای اخذ امریه معرفی کنند که تاکنون یا به دلیل اینکه افراد تحصیل کرده در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری استقبال نکرده اند برای اخذ این امریه و یا عدم معرفی استان ها، این امریه برای فردی دریافت نشده است.

 

.

اصلی ترین ویژگی هایی که یک برند خوب لازم دارد

مدیر سایت بازدید : 80 یکشنبه 29 مهر 1397 : 22:50 نظرات ()

ویژگی هایی که یک برند را قوی و نیرومند می سازد ؛جذابیت برند ،اعتبار و کیفیت برند،صریح و واضح بودن برند است.

ثبت برند چیست ؟

ثبت برند جاری محصولات و خدمات شما را از کالاها و خدمات سایر شرکت ها متمایز می کند و باعث جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی می شود .

در تعریفی ساده برند یا علامت تجاری به نام ، عبارت ، طرح ، نماد یا هر ویژگی دیگری که خدمات یا محصولات شرکت را مشخص کند گفته می شود که می تواند حاصل خلاقیت و ایده فکری شما باشد . لوگو یا برند تجاری باید طوری باشد که مخاطب با شنیدن ،حس کردن و دیدن ؛آن را در ذهن تداعی کند .

انواع ثبت برندهای تجاری به دو نوع ثبت برند در ایران و ثبت برند بین المللی (مادرید) تقسیم می شود و هزینه ثبت برند برای هر کدام متفاوت است .

برای بررسی ثبت برند می توان از استعلام برند استفاده کرد تا متوجه شد برندی مشابه با برند انتخابی شما به ثبت نرسیده باشد به عنوان مثال برای ثبت برند مواد غذایی می توان استعلام برند گرفت تا متوجه شد چه برندهایی به ثبت رسیده اند.

مدارک لازم جهت ثبت برند بین المللی(مادرید)

نامه درخواست ثبت علامت بین المللی به اداره ثبت علائم تجاری با ذکر کشور مورد نظر

مدارک هویتی اشخاص حقیقی و حقوقی

اظهارنامه یا اصل گواهی ثبت علامت تجاری در ایران

تکمیل فرم مخصوص لاتین بعد از انتخاب کشور مورد نظر

برگه ی محاسبه ی هزینه ی ثبت برند بین المللی همراه با مهر و امضا متقاضی

حمایت از ثبت برند و مالکیت معنوی

چند نوع مالکیت معنوی وجود دارد که در زمینه های مختلف ارائه شده است مانند مالکیت صنعتی که شامل ایده و خلاقیت فردی می باشد .حق ثبت اختراع ،طرح های صنعتی ، علایم تجاری و جغرافیایی نمونه هایی از مالکیت معنوی به شمار می روند.

برای ثبت طرح صنعتی چکار باید بکنیم؟

مدیر سایت بازدید : 87 یکشنبه 29 مهر 1397 : 22:42 نظرات ()

در پاسخ به این سوال اول باید بدانیم طرح صنعتی چیست؟ طرح صنعتی به شکل و ظاهر یک محصول اشاره دارد، مانند ویژگی های زیبایی شناختی که فرد آن را طراحی کرده است و می خواهد به ثبت برساند.

 

آنچه که در ثبت طرح صنعتی اهمیت زیادی دارد، نوآوری در ظاهر و فرم طرح و دیگری کاربرد عملی طرح است .

 

مراحل ثبت طرح صنعتی :

 

ثبت طرح صنعتی مستلزم ارائه اظهارنامه

مدارک هویت متقاضی و طراح

اگر طرح دو بعدی باشد 5 نمونه از طرح گرافیگی از تمامی زوایا

برای تمدید ثبت طرح صنعتی، مالك طرح صنعتي مي‌تواند با پرداخت هزينه تعیین شده توسط قانون ، درخواست تمديد اعتبار ثبت طرح صنعتي را براي دو دوره ی پنجساله متوالي ديگر بنمايد.

 

برای جستجو طرح های صنعتی ثبت شده به اداره مالکیت صنعتی بروید و استعلام طرح صنعتی را انتخاب کنید تا نتایج را به شما نشان دهد .

 

در قانون حمایت از مالکیت فکری و معنوی از حقوق مربوط به خلاقیت های فکری در زمینه های متفاوت که شامل ثبت ایده فکری ، ثبت اختراعات و طرح های صنعتی می شود دفاع شده اسن که افراد سودجو نتوانند از حق انتحصاری افراد مبتکر سوءاستفاده کنند.

 

تفاوت طرح صنعتی با اختراع چیست؟

 

در واقع طراح یک طرح صنعتی یک محصولی ارائه می دهد که از دید مصرف کننده کاربردی ،شکیل و زیبا باشد ؛ اما بر عکس در  اختراع انچه اهمیت زیادی برای مخترع دارد نهایت کسب نتیجه مورد نظر از عملکرد اختراع از نظر فنی است.

 

چگونه كارت بازرگاني بگيرم؟

مدیر سایت بازدید : 100 یکشنبه 29 مهر 1397 : 18:8 نظرات ()

در تعریفی ساده کارت بازرگانی مجوزی است که به دارنده آن اعم از اشخاص حقیقی  وحقوقی اجازه می دهد تا به امر تجارت ،جهت واردات و صادرات کالا از کشور به کشورهای دیگر بپردازند .

مرجع صدور کارت بازرگانی درحال حاضر اتاق بازرگانی می باشد .

مدارک و مراحل مورد نیاز برای اخذ کارت بازرگانی

مدارک مورد نیاز جهت اخذ کارت بازرگانی شامل مدارک هویتی ، مدارک پابان خدمت ، داشتن حداقل سن 23 سال ،اخذ مدرک گواهی سوء پیشینه ،اخذ پلمپ دفاتر که از سال آن بیشتر از 2 سال نگذشته باشد ،پر کردن اظهارنامه مربوطه، داشتن کداقتصادی و ... است .

در طی فرآیند اخذ کارت بازرگانی مراکزی وجود دارند که می توانید برای استعلام کارت بازرگانی به آن ها مراجعه کنید برای مثال برای دریافت سوء پیشینه باید به پلیس +10 برودید.

کاربردهای کارت بازرگانی چیست؟

از کاربردهای کارت بازرگانی می توان اشاره داشت به ثبت سفارش و ترخیص کالا ، واردات از مناطق آزاد، صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز در قانون ، ثبت نام ها و علائم تجاری لاتین می باشد.

بر اساس قانونی که برای اخذ کارت بازرگانی در دست اجرا است ؛ اعتبار کارت بازرگانی از تاریخ صدور به مدت یک سال می باشد و برای تمدید کارت بازرگانی نیز با ارائه مدارک لازم برای مدت مذکور انجام می شود با این تفاوت که هزینه ی حق صدور و یا تمدید کارت گرفته می شود.

ابطال کارت بازرگانی

ابطال کارت بازرگانی به دو صورت اجباری و اختیاری می باشد. در ابطال اختیاری شما  می توانید در هر زمانی که از داشتن کارت بازرگانی خود منصرف شدید با ارائه ی کارت به همراه مدارک مربوط نسب به ابطال کارت اقدام فرمایید.

ابطال اجباری به این صورت است که وزارت بازرگانی متوجه شود شخص دارنده ی کارت فاقد چند مورد از شروط لازم برای کارت بازرگانی است و یا مشخص شود که او مرتکب جرم قاچاق و مانند آن شده است در این حالت سازمات وزارت بازرگانی اقدام به ابطال اجباری کارت بازرگانی شخص می کند..

موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان

مدیر سایت بازدید : 155 چهارشنبه 25 مهر 1397 : 19:51 نظرات ()

ترمیم حقوق کارکنان دولت وظیفه دولت است و ما نیز پیشنهادهای خود را ارایه کرده‌ایم. بررسی پیشنهاد ترمیم حقوق کارکنان دولت با موافقت رئیس جمهور محترم در دستور کار دولت قرار دارد.

معاون رئیس جمهور گفت: بررسی پيشنهاد ترميم حقوق كاركنان دولت با موافقت رئيس جمهور در دستور كار دولت قرار دارد.

 

به گزارش فارس به نقل از سازمان اداری و استخدامی، جمشید انصاری در مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه خدمت در جشنواره شهید رجایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: جشنواره شهید رجایی هم در سطح ملی که در آن عملا خط مشی‌ها و محورهای اساسی اصلاح نظام اداری برای یک سال آینده تشریح و تبیین می‌شود و هم آنچه در سطح دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود، فرصت مناسبی برای نگاه مجدد به اجرای برنامه جامع اصلاح نظام ادرای و توجه دادن به برنامه‌هایی است که باید در طول سال در اولویت قرار می‌گیرند.

 

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه نظام اداری کشور در سه سطح با مسایل خاصی مواجه است، به تبیین این سه سطح پرداخت و اظهار داشت: سطح نخست بحث تبیین ماموریت‌ها و حدود مداخلات دولت در اداره کشور است.

 

وی اضافه کرد: بیش از سه دهه است که ما درگیر مناقشات نظری در این سطح برای پاسخ به برخی پرسش‌ها هستیم که مثلا دولت در کشور چه وظایفی را دارد یا باید داشته باشد؟ چه تصدی‌ها و ماموریت‌هایی را باید دولت عهده‌دار شود و سهم مردم در فعالیت‌های جامعه به چه میزان است؟ به عبارت دیگر، تعیین سطح و محدوده مداخله دولت و مشارکت مردم از جمله موضوعاتی است که در بحث «نظریه دولت» به آن پرداخته می‌شود.

 

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه داد: آنچه مسلم است در جمهوری اسلامی ایران دولتی داریم که در حوزه اداره امور و تصدی‌ها، بیشتر از بسیاری از کشورها ورود کرده و امروزه آنچه در کشور ما اتفاق افتاده است، در کمتر کشوری دیده می‌شود.

 

وی افزود: در طول سه دهه اخیر تلاش بسیاری شده است که حوزه مداخلات و تصدی‌های دولت کاهش و به امور حاکمیتی منحصر شود، از طرف دیگر از جانب مردم، تقاضا برای مداخله دولت افزایش یافته است. به طوری که در بسیاری از امور مانند اداره امور محلی که پیش از این، مداخله دولت را نداشتیم، گسترش مداخلات دولت را شاهدیم و ملاحظه می‌شود که توقع هم این است که در اداره امور محلی نیز دولت نقش بیشتری را ایفا کند.

 

انصاری با اشاره به تعبیری که می‌گوید، «ما در ایران، دولتی، مردم‌گریز و مردمی، دولت‌گرا داریم»، اظهار داشت: مردم توقع دارند دولت در امور مختلف از جمله ارایه خدمات و تامین امنیت، اعمال حاکمیت سیاسی، تصدی‌های اجتماعی و انحصاری، ایجاد زیرساخت‌ها، آموزش و پرورش، بهداشت درمان و استقرار نظامات تامین اجتماعی، همه و همه آنهم با هزینه از محل بودجه عمومی مداخله کند.

 

وی افزود: البته نهاد دولت نیز نسبت به این توسعه تصدی‌ها، کم‌میل نیست و عملا همین موضوع باعث شده است که سه دهه در این سطح، درگیر مناقشات نظری باشیم تا بتوانیم دولت را در سطح وظایف و ماموریت‌های کلان اصلاح کنیم.

 

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور سطح دوم موضوعات نظام اداری را روش‌های انجام وظایف و ماموریت‌های دولت دانست و خاطرنشان کرد: هر ماموریت و وظیفه‌ای که بر عهده دولت نهاده می‌شود، با فرآیند و روشی مشخص توسط یکی از دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود. به عبارت دیگر، در بخش‌های مختلف برای ارایه خدمات و انجام تصدی‌ها، روش‌های مشخص و معینی تعریف شده که این روش‌ها و تکنولوژی‌های انجام کار، از موضوعات مورد بحث در نظام اداری است.

 

وی افزود: وظیفه ما این است که در جهت ارتقای رضایت‌مندی مردم، کاهش هزینه‌های دولت و ارائه خدمات به بهترین نحو به مردم، دائما روش‌ها و تکنولوژی‌هایی انجام کار را مورد بازنگری و اصلاح قرار دهیم، تا ما را به سمت اعمال حکمرانی خوب سوق دهد.

 

انصاری با بیان اینکه سطح سوم از موضوعات نظام اداری مردم‌ و کسانی هستند که از این خدمات به خاطر تکالیف قانونی در تعیین وظایف و ماموریت‌ها بهره‌مند می‌شوند، تاکید کرد: میزان رضایت‌مندی مردم از خدماتی که دستگاه‌های اجرایی به ایشان ارایه می‌کنند، ملاک موفقیت در عملکرد دولت محسوب می‌شود.

 

وی ادامه داد: به هر میزان که میزان رضایتمندی مردم افزایش یابد و مردم احساس کنند که در دستیابی به خدمات دولتی از سهولت بیشتری برخوردارند یا حقوقی که برای ایشان پیش‌بینی شده است، به راحتی در اختیارشان قرار گیرد، دولت وظایف خود را به نیکویی انجام داده‌ است. از طرفی به هر میزان که میزان رضایت‌مندی خدمت‌گیرندگان کاهش یابد یا مردم کمتر احساس نظارت بر کل دولت داشته باشند، حاکی از این است که ما در انجام وظایف خود کوتاهی کرده‌ایم یا روش‌های مناسبی را برای انجام وظایف و ارایه خدمات انتخاب نکرده‌ایم.

 

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: مجموعه آنچه که به عنوان برنامه جامع اصلاح نظام ادرای، در شورای عالی ادرای و دولت تصویب و به دستگاه‌های اداری ابلاغ شده، در پی آن است که بتوانیم در این سه سطح به وضعیت مطلوبتر و بهینه‌تری نسبت به قبل دست یابیم.

 

وی در ادامه با تشریح برخی محورهای برنامه جامع اصلاح نظام اداری، اظهار داشت: در این برنامه، آنجایی که به بازمهندسی نقش و ساختار دولت پرداخته می‌شود، هدف اصلاح وظایف دولت و معطوف به تکالیف و ماموریت‌هایی است که به صورت ذاتی برعهده دولت قرار دارد یا انجام آن، از عهده مردم خارج است. به عنوان مثال ما نمی‌توانیم مسئولیت تامین امنیت را مستقیما به مردم واگذار کنیم، بلکه مردم تنها می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند. به عبارت دیگر، در برنامه اصلاح نقش و ساختار دولت عمدتا به این مسایل پرداخته می‌شود.

 

انصاری ادامه داد: در موضوع اصلاح روش‌ها و رویه‌های انجام کار یا استفاده از فناوری برای ارایه خدمات دولتی نیز در برنامه جامع اصلاح نظام اداری، مجموعه‌ای از برنامه‌ها تعریف شده است. استقرار دولت الکترونیک به عنوان یکی از برنامه‌های تسهیل‌کننده در ارایه خدمات و همچنین برنامه‌‌ توسعه فناوری‌های اداری و ارتقای بهره‌وری از این جمله است.

 

به گفته رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، در این برنامه جامع، در حوزه مردم و خدمت‌گیرندگان و مشتریان نظام اداری نیز بحث مقابله با فساد و تامین حقوق شهروندان در نظام اداری پیش‌بینی شده است که دستگاه‌های مختلف متناسب با ماموریت‌هایی که عهده‌دار آن هستند، برنامه‌های اجرایی را در این ارتباط در دستور کار خود قرار می‌دهند.

 

انصاری در جمع‌بندی موضوعات مطروحه تاکید کرد: موفقیت ما در بحث تبیین ماموریت‌ها و حدود مداخلات دولت در اداره کشور و روش انجام وظایف و ماموریت‌های آن، زمانی است که بتوانیم با رضایتمندی بیشتری از سوی مردم مواجه شویم، والا هر اندازه که نسبت به اصلاح ساختارها اقدام کنیم، یا دولت الکترونیک را توسعه دهیم، ولی افزایش رضایتمندی مردم را شاهد نباشیم، نقض غرضی روی داده است. به عبارت دیگر، اگر با همه این اقدامات، در نهایت، مردم احساس کنند که از خدمات به نحو مطلوبی بهره‌مند نمی‌شوند، هدف غایی تحصیل نشده است.

 

وی در ادامه به اهمیت وظایف و ماموریت‌ها در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: این وزارتخانه با مجموعه‌ای از وظایف و ماموریت‌‌های به عبارتی مسئولیت‌های سه وزاتخانه‌ای را که پیش از ادغام وجود داشته، عهده‌دار شده است.

 

رئیس سازمان اداری و استخدامی اضافه کرد: امروز اگر ما پنج یا شش ابرچالش را برای کشور برمی‌شماریم، سه ابر چالش در حوزه ماموریت‌ها و مسئولیت‌های این وزارتخانه قرار دارد و این وزارتخانه موظف است به عنوان دستگاه اصلی سامان‌دهنده این چالش‌ها اقدامات موثر انجام دهد.

 

وی ابرچالش‌های بیکاری و تامین اشتغال، بحران صندوق‌های بازنشستگی و آسیب‌های اجتماعی را در حوزه فعالیت‌های عملکردی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و ادامه داد: اهمیت این وزارتخانه علاوه بر ماموریت‌هایی که بر عهده دارد از ناحیه چالش‌های عمده‌ای که کشور با آن مواجه است و اقدام در جهت رفع آن بر عهده این وزارتخانه قرار دارد، مشخص می‌شود.

 

انصاری افزود: اگر ما بخواهیم در ارایه خدماتی که بر عهده دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه این وزارتخانه است و انجام وظایف حاکمیتی و نظارتی و تصدی‌گری به خوبی عمل کنیم و رضایتمندی مشتریان خود را داشته باشیم، نیازمند تغییرات جدی در روش‌های ارایه خدمت و انجام وظایف و مجموعا اصلاح نظام داری در این وزارتخانه هستیم.

 

وی تصریح کرد: برنامه اصلاح نظام اداری چه در کل دولت و چه در دستگاه حساسی مانند این وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یک برنامه ساده، بسیط و کم اهمیت نیست و اجرای درست، دقیق و کامل آن، تضمینی است برای گذر موفق از چالش‌ها و انجام بهتر و مطلوبتر وظایف، تا سطح بالاتری از رضایت‌مندی مردم را شاهد باشیم.

 

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه گفت: در این ارتباط، توقع ما از شورای راهبری توسعه مدیریت وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه آن، پرداختن جدی‌تر به تعریف برنامه‌های عملیاتی و اجرای آن در بخش‌های مختلف است به نحوی که بتوانیم سال به سال با وضعیت بهتری در ارایه خدمات این وزاتخانه و دستگاه‌های تابعه آن مواجه باشیم.

 

انصاری در ادامه با اشاره به این موضوع که البته وظایفی نیز در این ارتباط بر عهده سازمان اداری و استخدامی کشور و دولت است که باید آنها را پیگیری کنیم، اذعان داشت: از جمله این وظایف، نگاه مناسب به نیروی انسانی شاغل در دولت است. دولت باید در جهت رعایت عدالت در پرداخت بین دستگاه‌ها اقدام کند اما گام نخست را باید خود وزارتخانه‌ها بردارند.

 

وی با اشاره به تفاوت‌ها و تبعیض‌ها در پرداخت‌های کارکنان در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌ها و دستگاه‌های وابسته آن اظهار داشت: ضروری است نسبت به رفع این تبعیض در داخل وزارتخانه اقدام شود.

 

وی تصریح کرد: ترمیم حقوق کارکنان دولت وظیفه دولت است و ما نیز پیشنهادهای خود را ارایه کرده‌ایم. بررسی پیشنهاد ترمیم حقوق کارکنان دولت با موافقت رئیس جمهور محترم در دستور کار دولت قرار دارد و امیدواریم که در اسرع وقت، تصمیمات در این مورد نهایی شود و تکلیفی را که در تبصره سه ماده ۲۹ قانون برنامه برای رعایت عدالت در پرداخت‌های دستگاه‌های مختلف در مشاغل مشابه بر عهده دارد، محقق شود.

شارژ پي
جذابترين ها
لایت باکس

تعداد صفحات : 18

آگهي

2
3
درباره ما
Profile Pic
توجه: ماباهم يك سايت اطلاع رساني مي باشد و هيچ گونه مسئوليتي در قبال صحت و سقم لينك هايي كه در آن درج مي شود ندارد لذا لازم است در مواردي كه نياز به استفاده از كارت هاي بانكي يا ارسال مشخصات يا مدارك باشد كاربر به شخصه از صحت و سلامت سايت مورد نظر اطمينان حاصل كند. با تشكر
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • موضوعات

  • ثبت نام صندوق مكانيزه فروش

  • آخرين خبرهاي استخدامي

  • سلامت و پزشكي

  • حقوق و دستمزد و فيش حقوقي

  • استخدام آموزش و پرورش
  • سايت ثبت نام وام ازدواج

  • پيگيري مرسوله و نامه و بسته پستي
  • امريه خدمت سربازي

  • هنر و فرهنگ

  • آخرين اخبار اجتماعي

  • ثبت نام طرح ضيافت (سلام پرس)

  • خدمات اينترنتي كدپستي
  • پيگيري كارت سوخت و سهميه بنزين

  • خدمات مربوط به كارت ملي و كارت ملي هوشمند

  • سایت ثبت اعتراض به قطع یارانه نقدی

  • دريافت فيش حقوق
  • نتايج آزمون استعدادهاي درخشان و مدارس نمونه دولتي

  • پرداخت هزینه صدور گواهی نامه فني حرفه اي

  • سایت سامانه گلستان پیام نور

  • دانستني ها

  • شرایط صدور کارت بازرگانی

  • شرایط و نحوه دریافت مستمری بیمه عمر بازنشستگان تأمین اجتماعی

  • شناسه شبای بانکی

  • ثبت نام كتابهاي درسي

  • علم و فناوري

  • انتخاب رشته

  • ليزينگ خودرو

  • قوانين چك برگشتي

  • بورس و فرابورس

  • شرايط و قوانين دريافت بيمه بيكاري

  • رزرو و خريد اينترنتي بليط قطار اتوبوس هواپيما
  • دریافت مانده حساب و موجودی کارت بانکی

  • ثبت نام براي دريافت وام ازدواج و شرايط و قوانين آن

  • تاريخ واريز يارانه

  • اخبار خريد خدمت سربازي

  • سايت سوابق تحصيلي

  • سایت مشاهده پیگیری و ثبت نام سهام عدالت

  • كارت اعتباري خريد كالاي ايراني

  • استخدام تامین اجتماعی

  • تقويم سال 1395

  • پرداخت اينترنتي قبض جريمه ماشين

  • سامانه اسكان فرهنگيان

  • پرداخت اينترنتي قبض بيمه تامين اجتماعي

  • ثبت نام کارت اعتباری خرید کالای ایرانی بانك صادرات

  • سایت جدید مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

  • بیمه بیکاری

  • داستان کوتاه

  • بيمه كارگران ساختماني

  • استعلام صورتحساب سهام عدالت با کد ملی

  • سايت سامانه آرد كشور

  • مقالات و مطالب حقوقی

  • سايت نوبت دهي بيمارستان و درمانگاه ها

  • همسريابي، صيغه و ازدواج موقت

  • واريز سود سهام عدالت

  • ثبت شماره شبا براي سهام عدالت جهت واريز سود

  • عوارض خروج از كشور

  • اينترنت رايگان، اينترنت مجاني

  • پرداخت قبض

  • ثبت و پيگيري شكايت در ديوان عدالت اداري

  • صندوق بازنشستگي كشوري

  • عیدی و حقوق کارمندان

  • وام مسكن و بانك مسكن

  • ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد

  • كارت سوخت

  • سامانه های آموزش ضمن خدمت

  • بسته حمایتی دولت

  • رهگیری استعلام منابع طبیعی سامط
    آمار سایت
  • کل مطالب : 357
  • کل نظرات : 226
  • افراد آنلاین : 25
  • تعداد اعضا : 1483
  • آی پی امروز : 587
  • آی پی دیروز : 2016
  • بازدید امروز : 2,395
  • باردید دیروز : 8,305
  • گوگل امروز : 414
  • گوگل دیروز : 1712
  • بازدید هفته : 27,558
  • بازدید ماه : 127,770
  • بازدید سال : 127,770
  • بازدید کلی : 4,881,793